Filipa Dragonvalley

Det nya
Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men jag ska försöka så gott jag kan.
 
Det är jätte fina hästar men det finns ett par saker jag skulle vilja att dom hade lagt ner lite mer tid på, det käns som om att dom hade lite för bråttom att släppa det här.
Dom saker jag tänker på är:
• Varför tog dom Lipizzanerhästens rörelser, det där som dom gör när dom står stilla... Det känns fantasi löst och lite lat gjort, hade var mycket roligare ifall dom hade tagit det där som är det typiska för en travare och det är:
· Snurra med huvudet
· Det typiska tempramentet dom har, t.ex. fullblodet fast annan rörelse
· Den typiska traven när man ser vambloden tävlar, det hade varit en jätte häftig grej.
• Dom hade blivit mycket finare om dom hade gjort mer detaljer på huvudet.
• Gjort mer anatomiskt korrekt, (vilket dom gjort med tidigare hästar), gjort huvudet lite större, hovarna lite mindre.
• Gjort så att frambenen följer med bogen/bringan mer.
• Fått till halsen så att den inte är så tjock.
Ja, listan kan göras lång, det som förvånar mig mest är att dom faktiskt kan göra super fina hästar men inte lyckades göra det med denna modell. Hae faktiskt föredragit att behålla den gamla modellen, det kan vara så att det är en vane sak. Som sagt så tycker jag att det känns som om att dom har haft lite för bråttom, är säker på att dom hade blivit fina om man bara gett tid till att göra detaljer som har en stor betydelse för utseendet.
Det som dom har gjort bra är:
• Bogen/bringan
• Buken/magen har fått en fin form
• Baken är inte kantig, den har fått en fin rund form.
• Benen är inte lika krokiga,
 
 
 
Det är  inte mycket dom ändrat på men det lilla dom har gjort blev inte så bra i mina ögon, föredrar den äldre modellen, den ser finare ut på sitt speciella sätt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress